Senin, 26 Maret 2012
Standar Isi 2006 Pangajaran Basa Sunda SMA
Kurikulum mangrupakeun dasar dina ngalakukeun hiji pangajaran. Kaasup dina pangajaran Basa Sunda, kurikulum téh tétéla jadi dasar pikeun guru dina raraga ngalaksanakeun pangajaran. Tah kurikulum anu panganyarna pikeun Pangajaran Basa Sunda téh nyaéta kurikulum tahun 2006. Di jerona ngandung sababaraha kompetensi dasar anu ngawengku kamampuan ngaregepkeun, maca, nyarita, jeung nulis.
Tah ku sabab dina internet téh kuring masih langka kénéh manggihan kurikulum standar isi 2006, hususna keur SMA. Ayeuna kuring nyayogikeun kurikulum ieu pikeun saha waé, anu sakirana melukeun.
Di handap ieu nyaéta Standar Isi 2006 anu dikaluarkeun ku Dinas Pendidikan Provinsi Jawa Barat.
Kelas X
· Menyimak (Ngaregepkeun)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
10.1 Mampu menyimak, memahami dan menanggapi berbagai wacana lisan yang berapa pidato dan siaran radio atau televisi | 10.1.1 Menyimak bahasan dan isi pidato 10.1.2 Menyimak bahasan dan isi siaran radio atau televisi (rekaman) |
· Berbicara (Nyarita)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
10.2 Mampu mengungkapkan pikiran perasaan dan keinginan secara lisan dalam menceritakan pengalaman, berpidato, bercerita (ngadongéng), berdiskusi kelompok, dan bercakap-cakap dalam berbagai situasi. | 10.2.1 Menceritakan pengalaman 10.2.2 Berpidato 10.2.3 Bercerita (ngadongéng) 10.2.4 Diskusi Kelompok 10.2.5 Bercakap-cakap dalam berbagai situasi |
Membaca (Maca)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
10.3 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan dalam berbagai ragam tulisan yang berupa sejarah local atau cerita babad, puisi, cerita pendek dan berita dari surat kabar/majalah/media elektronik | 10.3.1 Membaca sejarah local atau cerita babad 10.3.2 Membaca apresiasi puisi 10.3.3 Membaca cerita (warta) dari surat kabar/majalah/media elektronik. |
4. Menulis (Nulis)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
10.4 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan dalam berbagai ragam tulisan yang berbentuk terjemahan atau aksara Sunda, surat dan biografi. | 10.4.1 Menerjemahkan atau menulis aksara Sunda 10.4.2 Menulis beragam surat. 10.4.3 Menulis biografi (riwayat hidup) |
Kelas XI
1. Menyimak (Ngaregepkeun)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
11.1 Mampu menyimak, memahami dan menanggapi berbagai wacana lisan sastra dan non sastra berupa lagu kawih atau tembang dan cerita wayang | 11.1.1 Menyimak kawih/tembang secara langsung atau melalui radio/televisi 11.1.2 Mendengarkan cerita wayang secara langsung atau melalui media kaset/radio/televisi |
2. Berbicara (Nyarita)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
11.2 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan dalam rapat, dongéng, berita wawancara, dan drama. | 11.2.1 Meminpin acara rapat 11.2.2 Bercerita (ngadongéng) 11.2.3 Menyampaikan pengunguman (beware) atau pesan (talatah) 11.2.4 Mewawancarai tokoh 11.2.5 Bermain peran (ngaragakeun) |
3. Membaca (Maca)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
11.3 Mampu membaca , memahami, dan menanggapi berbagai wacana tulis yang berupa bahasan, biografi, novel, dan laporan jurnalistik perjalanan. | 11.3.1 Membaca bahasan 11.3.2 Membaca wacana biografi 11.3.3 Membaca apresiasi novel 11.3.4 Membaca laporan jurnalistik perjalanan (lalampahan) |
4. Menulis (Nulis)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
11.4 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan dalam berbagai ragam tulisan yang berbentuk teks pidato, cerita pendek, resensi buku, laporan kegiatan, dan teks drama. | 11.4.1 Menulis carita pondok 11.4.2 Menulis laporan kegiatan 11.4.3 Menulis resensi buku |
Kelas XII
1. Menyimak (Ngaregepkeun)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
12.1 Mampu menyimak, memahami, dan menanggapi berbagai wacana lisan berupa dongeng dan percakapan (wangkongan) | 12.1.1 Menyimak dongeng radio/kaset/yang dibacakan 12.1.12 Menyimak percakapan dalam berbagai situasi |
2. Berbicara (Nyarita)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
12.2 Mampu mangungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan dalam bercakap-cakap (guneman), mamandu acara moderator (panumbu catur), berdiskusi/berseminar, dan berpidato dalam berbagai situasi. | 12.2.1Becakap-cakap (maguneman) 12.2.2 Memandu acara (MC) 12.2.3 Memimpin diskusi (moderator) 12.2.4 Berdiskusi atau berseminar 12.2.5 Berpidato dalam berbagai situasi |
3. Membaca (Maca)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
12.3 Mampu membaca, memahami, dan menaggapi berbagai wacana tulis yang berupa artikel, carita buhun, dan bahasan. | 12.3.1 Membaca artikel 12.3.2 Membaca apresiasi carita buhun 12.3.3 Membaca bahasan kesenian |
4. Menulis (Nulis)
Standar Kompetensi | Kompetensi Dasar |
12.4 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan dalam berbagai ragam tulisan yang berbentuk puisi, esai, serta teks drama. | 12.4.1 Menulis puisi (wangun ugeran) 12.4.2 Menulis Esai 12.4.3 Menulis teks drama |
Dalam penulisan aksara sunda saat ini dikenal dua jenis aksara, yaitu ngalagena dan unicode. Keduanya merupakan standar baku penulisan aksara sunda. Perbedaannya adalah unicode adalah aksara sunda yang telah didaftarkan pada directory unicode dan berlaku secara universal. Unicode juga identik dengan tulisan yang kaku, jika aksara sunda ngalagena diibaratkan dengan tulisan tangan maka unicode ini adalah hasil produksi mesin komputer.Read more…
Mungguh timbangan Prabu Baladéwa, hiji-hijina manusa nu nyegah peperangan, raina nyalira nya éta Batara Kresna. Saéstuna anjeunna henteu niat nolak gurat-kodrat Hyang Déwata. Ning gara-gara Pandawa jeung Kurawa bebengkahan, kaayaan alam dunya sagemblengna milu harénghéng. Papaséaan henteu aya eureunna. Panyakit sarakah nerekab ka mana-mana. Tungtungna silih caplok, silih goréngkeun, jeung silih kakalakeun. Demi korbanna saha deui upama lai kaom lemah mah, rahayat leutik cacah kuricakan. Read more…
Nama | Nilai |
Jumlah Soal 50 Soal
NAMA | NILAI |
Kelas X-1 | |
AINITA SAVIRA | 80 |
ALIFTA RIZKI P | 86,67 |
ANDI ANISA A M | 86,67 |
ANDRE PRADANA | 86,67 |
ANNISA LESTARI | 90 |
ARIANDINI P | 90 Read more… |
Di handap ieu nyaeta nilai-nilai kelas X. Anu nilaina di handap KKM (75) mangga ngerjakeun pancen:
Damel hiji karangan (tulisan tangan) anu judulna “Kota Depok kota Kuring”
Bagi yang nilainya di bawah KKM silakan buat sebuah karangan yang ditulis tangan jululnya “Kota Depok Kota Kuring”. Read more…
Tah mangga ka kelas X pikeun diajar bahan-bahan di handap ieu. Soal-soal nu kalauar teu tebih tina bahan-bahan nu ku sim kuring sayogikeun.
Leutak Panas
Tatang Suhérman | Kuring mah karunya ka urang Sidoarjo. |
Agung Soléhudin | Euh .. soal lumpur panas téa? |
Tatang Suhérman | Lain lumpur atuh ari basa Sunda mah. Tapi, leutak. Leutak panas. Kacipta upama urang nu ngarandapan. Gara-gara goréng gawé batur, imah, kebon, sawah, jadi korban leutak panas. Pasti sedihna. Banjir onaman leuheung, biasana cai wungkul jeung tara nepi ka bubulanan. |
Agus Solehudin | Geuning Tatang gé nyebut banjir, lain caah? |
Tatang Suhérman | Da banjir mah geus jadi basa Sunda. |
Tikeu Gustini | Naha tatang nyebutkeun gara-gara goréng gawé batur? Apal kitu kumaha mimitina. |
Tatang Suherman | Nya apal atuh, da uing mah terus nuturkeun beritana. Boh tina Koran, majalah, atawa televisi. |
Agus Solehudin | Ari berita basa sunda kitu? Lain warta basa sundanamah? |
Tatang Suhérman | Edas siganamah neuteuli yeuh, batur téh. Bener basa Sunda mah warta. Tapi, kumaha atuh da geus ngeunah warta deui nyebut berita téh. Hampura baé. |
Tikeu Gustini | Heup atuh, ulah masualkeun soal basa, abdi mah hayang apal kumaha mimitina kajadian lumangsung. Pangpangna naha ku tatang disebut gara-gara goréng gawé nu séjén. |
Tatang Suhérman | Enya, apan gara-gara kasalahan PT Lapindo Brantas waktu ngebor taneuh keur ngalirkeun gas. Kawas nu keur ngebor jang sumur kompa, migawéna kurang ati-ati. Aya katangtuan téhnis anu teu dilaksanakeun. Nya éta henteu buru-buru masang casing. Casing téh panutup sisi-sisi pipah, pikeun ngahalangan taneuh jeung leutak. Akibatna si mata bor téh kakubur. Kajadian saterusna, leutak panas kaluar henteu ngaliwatan pipah. Jadina mancawura ka mana-mana. Mangkaning puluhan malah ratusan rébu kubik. |
Sumber : Pamager Basa Hal 166
Read more…
Read more…
Jakarta – Gembong teroris Noordin M Top memang sudah tewas. Tetapi ternyata pengikutnya terus menyebarkan pahamnya. Kali ini mereka memanfaatkan situs jejaring sosial facebook.
Pantauan detikcom, Senin (17/5/2010), judul ceramah itu berjudul ‘Hebatnya Jihad ! Ceramah Asy Syahid Abo Mo’awwidz Noordin M Top’. Isi rekaman yang diunggah sejumlah orang itu berdurasi 19 menit. Salah satu yang menampilkan dalam laman facebooknya yakni seseorang ber-id Abu Mush’ab Azzarqawi. Read more…
Lini rongkah, disambut tsunami nyerang daerah pakidulan Pangandaran, Parigi, Cijulang, Masawah jeung Legokjawa. Ratusan imah jeung wangunan séjénna ancur. Rebuan warga kapaksa ngarungsi ka tempat-tempat nu luhur. Bisa dipastikeun, korban nu maot wungkul jumlahna ratusan urang.
Nurutkeun sababaraha saksi, kajadianana dimimitian ku ayana lini sababaraha kali. Munggaran kira-kira pukul satengah lima soré tadi, Senén 10 Juli 2006. Lini kahiji henteu pati gedé, ngan oyagna bumi henteu pati lila tina biasana. Terus sababaraha kali, saban dua atawa tilu menit, saméméh datang lini anu leuwih gedé. Read more…
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
0 komentar:
Posting Komentar